Pepperkaker og bursdag

Ho Ho Ho

Nå begynner det virkelig å nærme seg jul. Jeg kjenner en egen form for takknemlighet for at jeg får feire enda en jul sammen med de jeg er aller mest glad i. For gjennom hele mitt, har det aldri vært noen selvfølge. Det blir som en varm følelse vokser inni meg når jeg pynter, hører “Last Christmas” med Wham på radioen og baker julekaker.

For to dager siden lagde jeg min egen prpperkakedeig. Det er faktisk første gang jeg har gjort det. Vanligvis har jeg kjøpt ferdig. Så etter en natt ute i kjelen, tok jeg deigen inn i går og bakte kakene.

Etter pepperkakebaking var det avgårde for å feire 15 års dagen til Sander. Han er sønnen til min manns fetter.

I dag var det pepperkake pynting og sammensetting. Det er en super koselig juletradisjon. Nå liker hverken Marcus eller Toivo pepperkaker, men jeg må ha det. Det ble litt anderledes i år. Ingen smarties, ingen seigmenn, men det ble ganske så fint.

Etter en liten pause var det bare å skifte og komme seg avgårde. I dag var det til Oslo og feiringen av Solveig og Hedvig som blir 15 år og 12 år nå i desember. Veldig koselig å se min familie alle sammen sammen. Nå reiser snart Hanne og jentene til Frankrike for å feire jul, så godt å se de før de drar.

Nå er vi kommet oss hjem. Begge ganske slitne. Marcus er tilbake i militærleir etter permen sin, men ser han snart igjen. Skal kose oss med film nå. En skikkelig julekalender.

Vi snakkes snart! Ha en super førjulskveld.

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg