Rikshospitalet dag 2

Hey,

Da var dag 2 på 5 års kontrollen på Rikshospitalet kommet. Må innrømme at jeg ikke sov så sykt mye eller bra i natt. Visste da jeg dro fra Rikshospitalet I går at jeg måtte komme tilbake i dag og få satt inn en cvk (sentral vene kateter) i halsen og det er ikke veldig gøy. Lå nok lenge i natt og tenkte på det og på at det i dag er 8 måneder siden Toivo døde. Kjenner det i hver fiber i kroppen og det verker noe så hinsides.

Avtalen var oppmøte kl 08.00 på kardiologisk sengepost i 3 etasje. Jeg ble sendt ganske raskt ned til akuttmottaket igjen for å få satt inn en mye mindre venflon i hånden og heldigvis gikk det veldig fint. Ble med det ene stikket.

Slapp heldigvis å vente så altfor lenge før jeg ble hentet inn for å få satt inn en cvk. Det rommet er litt mer styrete enn et vanskelig mottaksrom. Det er i det samme rommet man tar biopsi av hjertet etter transplantasjonen og der man tar katetrisering.

Det var på den sykehusskjorta og den lekre grønne lua før jeg la meg på benken. Benken minner meg om en operasjonsbenk. Tynn, kald og i stål med en altfor tynn madrass på… Men opp kom jeg. Fikk ganske fort to runder med 2.5 stesolid. Det er et beroligende som jeg fikk intravenøst før legen satt inn cvk i halsen.

Da var den på plass!! En del tårer fattigere….

Oppe på kardiologisk sengepost igjen måtte jeg vente 1 ½ time på CT angio undersøkelsen så da fikk jeg spise litt og slappe av. Det er alltid ganske hektiske dager med transplantasjons kontroll for man er avhengig av at alt skal passe med tid og kapasitet.

Så klokken 11.15 kom portøren med en seng og trillet meg ned på Radiologisk for CT angio som er en CT med kontrastvæske så de får sett alle årene og kransårene i hjertet. Ettersom det sist ble gjort i 2021 så var det veldig på tide nå.

Nå sitter jeg tilbake på kardiologisk sengepost og venter på utreise samtale med transplantasjons kardiologen før jeg kan dra hjem til Skøyen og sløve resten av dagen!!!

Husk folkens, snakk sammen om organdonasjon. Dette er en sykt viktig sak. Sjekk ut http://www.organdonasjon.no

Vi hörs snart

– Katie


 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg