Roadtrip USA

Hey YALL

Ok, så det ble touchdown i Miami torsdag kveld, to timer forsinket. Gikk overraskende bra og raskt gjennom immigrasjon. Etter litt forvirring kom Amy til riktig terminal og hentet meg. Så var det en nesten 2 timer lang kjøretur til Port St. Lucie hvor hun bor. Da hode mitt traff puten hadde jeg vært oppe og på tur i 25 timer så sovnet rimelig kjapt.

Feriedag 2 startet etter bare noen få timer søvn. Planen var å rekke frem til den bittelille byen Juliette i staten Georgia, så vi startet vår  roadtrip før klokken var åtte.

En av mine absolutt favorittfilmer er “Fried Green Tomatoes” fra 1991. Handlingen var om livet i og rundt en liten kafe i Georgia. Så da vi kom frem til Juliette, GA hvor filmen ble spilt inn var det et definitivt kryss på min egen “bucketlist”. Jeg ble helt satt ut av å plutselig stå utenfor kafeen, spise stekte grønne tomater og se huset til “Ruth” og “Idgie” .

Etter lunchen vår var det tilbake på veien. Interstate I75 nordover mot Chattanooga i Tennessee hvor vi hadde booket oss inn på The Groovy Nomad. Skikkelig kult motell med forskjellig tema på hvert rom. Vi hadde booket oss inn på The Elvis Jungleroom.

Siste strekket til nord i Kentucky i går gikk videre på intertate I75. Vi stanset på den største bensinstasjonen jeg noen gang har sett        Buc-ces. Sykeste.

Da vi nærmet oss Knoxville i Tennessee var det ganske tydelig at vi var midt i bilbelte.

Vel fremme hos Amy sin venninne, Brandi, fikk vi i oss litt takeout før jeg igjen sluknet.

I dag startet vi dagen med frokost på IHOP (International House Of Pancakes). Bare sett IHOP på film og tv så artig å oppleve det. Innser at jeg lett kan komme hjem med diabetes med denne maten.

I kveld har vi hatt nyttårsfeiring hos Brandi, men det kan jeg fortelle om i morgen. Da skal vi også til Cincinnati, Ohio og spise det som visstnok er USAs beste hamburger. Kan jo bli artig. Natta folkens og godt nytt år.

– Katie

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg