Sinne, styrke og motivasjon

Hey

Ikke skrevet på noen dager. Ikke vært i humør rett og slett. De sier at sorg går i faser, men jeg ser det ikke sånn. Faser har en begynnelse og en slutt og ingenting ved det jeg går igjennom har en begynnelse eller slutt. Sorg går i bølger. Og bølgene kommer når man minst venter det. Bølgene bryr seg ikke om tid og sted. Jeg kjenner at de siste bølgene som har kommet over meg har vært bølger av sinne. Jeg vet at alle følelser er normale, så sinne får bare komme. Jeg kan allikevel ikke sette ord på hva slags sinne. Sinne fordi Toivo døde, sinne fordi jeg nå ikke har råd til å kjøpe meg en ny bolig uten å leve på nudler, sinne fordi jeg er alene eller sinne fordi jeg føler livet er ufattelig urettferdig.

Det hjalp noe så innmari på humøret da jeg for to dager siden dro på Litteraturhuset i Oslo og møtte Hilde og hennes lille sønn, Mikkel, på snart 10 måneder. Han ble født en måned før Toivo døde. Sist jeg så Mikkel var bare noen dager før Toivo døde.

Meg og Mikkel 28.aug.23
Mikkel og meg 29.mai.24

Utrolig hva et lite sjarmtroll kan utgjøre på humøret.

Denne helgen er jeg på Hamar på motivasjons samling med LHL Transplantert. Har ikke vært så veldig aktiv med denne gjengen før, men tenker det er riktig å være det litt fremover. Kjørte opp hit i dag, via Espa, selvfølgelig og måtte kjøpe meg bolle på Bolleland.

Fikk ladet bilen litt også mens jeg var der før turen gikk videre. Nå er jeg på Vikingskipet Vandrehjem hvor vi skal bo. Kjempekoselig og fått min egen lille hybelrom med bad. Har spist digg middag, biff stroganoff, så gikk jeg på rommet mitt. Ble ikke så lenge for tenkte at jeg faktisk måtte være litt sosial også. Gikk tilbake og skravlet litt. Er en del flere lunge transplanterte her i forhold til hjerte transplanterte virker det som. Men det er jo hyggelig å vli kjent. Er egentlig litt stolt av meg selv. Føler selv at jeg velger livet etter Toivo. Jeg er ikke bygd for å sitte inne, hjemme og gråte. For all del, I have my moments. Har aldri hatt puter under øynene mine før. Må komme av tårer og utmattemse.

Tilbake på rommet nå med litt tv og Netflix. Opp til frokost i morgen kl 0800. Blir full dag i morgen også med avreise med buss kl 09.30.

Håper alle har det bra!

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg