Summer loving

Hey!

Håper alle der ute har det bra. Nå er jo definnitivt sommeren her og på lørdag var det godt over 30°c her i Sande og i Drammen. Jeg visste det skulle bli varmt og var ganske spent hvordan kroppen skulle reagere på det. Tidligere har ikke varmen akkurat vært min venn. Da jeg var yngre gikk det sånn passe og jeg har opplevd hetebølge med tempetaturer mot 44°-45°c. Husker spesielt varmen i New York og Washington DC for mange år siden. Og i Firenze i 2001 med null bris!! Må si jeg er overrasket over hvor bra det nye hjertet mitt og kroppen min har taklet varmen. Nå skal jeg innrømme at da vi kjøpte dette huset, var en varmepumpe det første vi monterte. Så når den står på aircondition, så hjelper det ekstremt mye.

I helgen som var kom Marcus hjem fra Oslo. Det er første gang han har kommet hjem siden jul. Jeg har kun sett han i forbifarten i Oslo, så det var godt. Jeg fikk den lite geniale idéen om å kjøre inn til Oslo og hente han på fredag siden han hadde en del vondt i ryggen og jeg er ikke helt sikker på tog enda med tanke på Covid-19. Grunnen for at idéen ikke var genial var jo at fredag som var, var første fredagen i fellesferien!! Å si at vi satt i kø ville vært å si det mildt! Men med en texburger i magen og Marcus i bilen kunne jeg ikke brydd meg mindre om køen.

I helgen har vi bare slappet av og kost oss hjemme. Jeg har jobbet masse med illustrasjonene til barneboken og Marcus var sammen med en venn. På lørdag kveld fikk Toivo og jeg skikkelig lyst på de sykt digge ølmarinerte løkringene fra Redningen på Vallø Marina i Tønsberg, så vi dro ned!!

Etter at vi hadde mesket oss i løkringene kjørte vi kystveien hjem til Sande. Vi kjørte forbi Furustrand camping og Skallevold camping hvor vi har hatt campingvogn tidligere. Av og til savnerjeg det, men det er helt ok å være ferdig med det også. Tønsberg om sommeren er et “must” for meg, så Vallø Marina er ikke godt nok. Må tilbake senere i sommer og sitte på bryggen!!

I går hadde vi en kjempe flott grillfest i bakgården hos Hanne, Jerome og jentene i Gråbeinskvartalet i Oslo. Utrolig nok klarte vi å samle hele Danielseb/André/Toivonen familien. Det er jo vanskelig til vanlig, så at vi fikk det til under Covid-19 må jo ha vært et under.

Det var en utrolig flott dag og en super avslutning på denne starten på juli 2021. Kjenneat solen varmer, samfunnet åpner mer og mer og jeg kunne klemme mine kjære for første gang siden før jeg kom hjem etter transplantasjonen.

Håper alle har hatten super sommer-helg!

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg