Sunday funday

Helloooo

Ok, søndag og planen var allerede lagt. Ettersom min søster, Hanne, hennes mann Jerome og jentene, Solveig og Hedvig, skal feire Påsken i Frankrike, hadde jeg avtalt å møte Hanne på Mathallen i Oslo. Ettersom Solveig jobber på det franske bakeriet, Grains, der var det perfekt. Jeg har vært på Mathallen en gang før, men det er kjempelenge siden. Tror det var helt i starten da ikke alt var “på plass”. Fant ut at det åpnet i 2012, så det kan nok stemme.

Etter å ha surret rundt der inne litt, fant jeg Grains og min vakre niese bak skranken. Det ga nesten en liten følelse av å være i utlandet der inne. Det ene serveringsstedet der, Barramon, dro meg rett tilbake til da jeg bodde i Barcelona for 20 år siden og spiste tapas og pinxos ved en bardisk.

Anyway, Hanne kom med Hedvig og Marcus kom. Solveig lagde meg en deilig salat med varm fransk chevre ost, rødbeter, valnøtter og litt honning. Sykt digg.

Utrolig koselig å være sammen med Marcus også. Etter Mathallen ble Marcus først med meg til mamma og pappa på skøyen før han ble med hjem til Sande. Nå var det lenge siden han var hjemme. Ettersom vi feiret jul hos Hanne I Oslo, tror jeg ikke han har vært hjemme siden ifjor høst.

Etter en liten matbit hjemme skulle jeg egentlig bare kjøre han til toget ettersom han skulle videre til Tønsberg, men da han så på meg og sa “du har vel ikke lyst til å kjøre meg til mamma?”…… som stemoren jeg er med altfor stort savn for han, gjorde jeg selvfølgelig det. Da han bodde hjemme og jeg hadde tatt lappen ble våre kjøreturer den kvalitetstiden jeg satt nesten mest pris på. Var litt som “gamle dager”. Ettersom jeg hadde vært i Oslo med bilen måtte vi stoppe og lade en halvtimes tid da… så mer kvalitetstid med hu stemor….. er det lov å si jeg ikke liker ordet “stemor”…???

Ladings på gang

Nå er jeg endelig hjemme og roet ned. Vært en lang, men kjempe koselig dag. I morgen kommer Marcus tilbake for å hente Marcus. Skal ha han i Oslo litt nå i påsken.

Signing off from the sofa

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg