Ut på tur – USA

Hey

Et lite innlegg fra om bord i flyet. Sitter nå på SK957 på vei fra Stockholm til Miami. Jeg startet dagen halv seks i dag tidlig. Var sliten og trøtt i går etter å ha pakket og pappas bursdagsfeiring så bestemte meg for å stå opp en halvtime tidligere så jeg kunne dusje. Nå har det vært litt problemer med vannet hjemme hos mamma og pappa, hvor jeg fortsatt bor etter at Toivo døde i begynnelsen av september. Så da jeg skudde på vannet kom det bare glovarmt vann ut. Komplett umulig å dusje i det uten å få 3 grads forbrenning så da ble det en kattevask. Det hadde vært fint om det var alt som skulle gå litt skeis i dag.

Kom ned i garasjen og fant ut at bilen ikke hadde ladet i natt enda jeg koblet den på og så at den startet å lade i går kveld. Så jeg ble nødt for å hurtiglade på Skøyen, heldigvis hadde jeg jo stått opp tidligere. Hentet Hanne på Gråbein og kom ikke lenger enn til Vålerenga. Der var påkjøringen til E6 som skulle ta oss til Oslo Lufthavn Gardermoen blokkert av 4-5 busser som skled rundt som Bambi på isen….

Tiden begynte å tikke alvorlig og strømmen på bilen begynte å synke. Eneste og beste alternativet var da å snu, kjøre ned til Oslo S og ta flytoget. Kom opp på Gardermoen 08.22, 1½ time før avgang. Flyet til Stockholm ble forsinket flere ganger på grunn av mange fly til de-icing. Kom oss endelig opp i luftet og på vei. Hadde booket rullestol på reisen, men siden neste fly, det jeg sitter på nå, skulle ta nesten 11 timer, tenkte jeg, siden jeg hadde så god tid, at jeg like gjerne kunne gå rolig til neste gate.

Flyet videre til Miami hadde avgang kl 15.35 så hadde god tid. Kjøpte en noe overpriset club sandwich og en islatte og satt meg i gaten. Igjen ble avgangen forsinket. Da vi endelig kom om bord og vi begynte å tape mot rullebanen, kom kapteinen på høytaleren for å informere om en liten teknisk feil, så vi måtte taxe tilbake til gate….

Nå er klokken 18.18 og vi har vært i luften i litt over en time og har 9 timer og 10 minutter igjen. Nå har jeg akkurat bestilt en rødvin, for de serverer lasagne i kveld. Bestilte også en liten Baileys og en mocktail Mojito. «Nå er hu mor på tur».

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg