Uvant rolle

Startet tidlig i dag med en nydelig soloppgang. Vinteren har tatt tak i Sande også og selv om jeg ikke er veldig glad i kulde, blir som oftest soloppgangen vakrere på vinteren. Arne og Otto elsker å være ute og leke i snøen.

Etter litt frokost og pakking av bagg, kjørte vi til Oslo. Så da er jeg her i Oslo igjen. Nå er jeg på Skøyen hos mamma og pappa etter en lang dag på Rikshospitalet. Det er jo mitt andre hjem og jeg har tilbragt utallige timer og dager der, men i dag var det ikke meg, men min kjære som var pasient. Etter noen prøver, prat med lege og sykepleier kunne vi dra ned til Skøyen. Møter alltid på kjentfolk der og gjorde det i dag også. Møtte to av GUCH sykepleierne og andre som ikke helt skjønte at det ikke var meg som skulle ligge der da de leste Toivonen på pasientlisten.

Jeg så det hang en lapp på kjøkkenet på kardiologisk sengepost om sosialt treff for hjertetransplanterte en gang i uken. Et lite øyeblikk tenkte jeg at jeg kanskje er med på treff en gang i fremtiden. Who knows? ♥️

I kveld kjørte jeg han opp til sykehus hotellet hvor han skal sove til i morgen. Føler virkelig at dette bare er en liten dump i veien før vi kan kose oss hjemme med jul.

Det er litt rart å være pårørende. En opplevelse jeg ikke er vant med og ikke unner noen. Det høres kanskje rart ut, men jeg er god på å være pasient jeg, ikke pårørende. Å sitte i en stol og at legen ikke snakker til meg er bare unaturlig. Gleder meg til å dra på Rikshospitalet i morgen og se min kjære igjen når han er ferdig. Skal bli så godt.

Nå er det sløving på sofa, en annen ting jeg er utrolig god på. Håper dere alle har en fin kveld. Så snakkes vi snart.

– Katie

http://www.organdonasjon.no

#organdonasjon #rikshospitalet #ous #vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg