Vårt tre

Hey

Etter flere netter på rad hvor jeg har hatt problemer med å sove, klarte jeg å sove hele natten med masken på. Lunge poliklinikken vil jo at jeg ligger med den hver natt, noe jeg lett kan innrømme at jeg ikke har gjort. Den skal helst være på minimum 4 timer. Det klarte jeg med glans i natt med mine 8 timer og 2 minutter. Jeg vet ikke hvorfor jeg sover så dårlig men det er vel en kombinasjon av alt. Sorg, varmen, masken og at jeg deler en enkeltseng (køyeseng) med min Otto. Ikke akkurat faktorer som bidrar til god søvn kvalitet.

Da jeg kom meg opp i dag ved halv ni tiden, etter å ha oversett Otto en times tid, kjente jeg en ekkel svimmelhet. Den kom i bølger og jeg angret med en gang på at jeg hadde pakket ned blodtrykk måleren i flyttelasset. Gikk ut med Otto og fikk gitt han mat før jeg havnet på sofaen. Jeg hadde kjøpt to pasjonsfrukt på MENY i går så hadde de på litt cottage cheese. Orket ikke så mye mer. Tror egentlig dette er varmen.

Fikk ryddet ferdig på rommet ettersom vaskedamen kom i dag. Så nå har jeg satt meg ned ved pulten, tent et lys ved bilde til min fineste Toivo, som jeg ofte gjør når jeg sitter her og maler.

I går malte jeg ferdig treet vårt. Det står et tre langs gamle sørlandske i Sande som vi kalte vårt tre. Jeg har alltid syns det var så fint og etter at jeg sa det til Toivo like etter at vi flyttet til Sande på vår 10 års bryllupsdag, 10.nov.2017, har han og jeg kalt det for “vår tre”. Han sa til og med bare noen uker før han døde brått i fjor at han skulle snike seg opp til treet en kveld og skrive “K+T” på stammen. Som en forelsket fjortiss. Han rakk aldri det. Så nå har jeg malt det og jeg malte på “K+T” på bilde. Håper du kan se det fra der du er og at du liker det. Hver gang jeg kjører forbi tenker jeg på hvor utrolig heldig jeg er som har blitt elsket som du elsket meg.

Etter forrige ukes totale bil kollaps på Birkelunden i Oslo fikk jeg levert bilen på Mobile Skøyen så de fikk sett på den. Jeg tørr ikke kjøre den til Stockholm uten av jeg vet at den er ordentlig i stand. Alt som har med bilde å gjøre var jo Toivo sin oppgave. Ikke at jeg er helt uinteressert i bil, men det var den naturlige fordelingen når man er gift med en tidligere rally sjåfør. Ettersom jeg var så svimmel i dag hadde jeg ikke så lyst til å hente den og kjøre selv, så mamma og pappa hentet den for meg. Med en timespris på 2750 kr var jeg ganske lettet at de brukte såpass kort tid at det bare kom på 890 kr. Tror allikevel jeg skal bestille tid til ordentlig service før jeg flytter til Stockholm i slutten av Juli.

Jeg skal utover til Sande igjen i morgen for å pakke ned det aller siste. Det som står igjen nå er en dobbeltseng i andre etasje, den blir stående. Jeg skal pakke ned dyner og puter, sengeteppe, sengetøy og pynt. Nede er det et Le Creuset produkter som skal pakkes ned og bildene jeg pakket inn i plast forrige uke som står i stuen skal ut i hengeren som står i gårdsplassen. Kjenner at jeg gleder meg til å overlevere huset, samtidig som det er utrolig vemodig. Det er hjemmet Toivo og jeg delte i nesten 6 år og som vi var veldig glad i. Selv om alle de seks årene var vanskelig med min helse situasjon, så var det der vi koste oss mest sammen. Vår trygge havn…….

Savner deg Toivo…….

– Katie

http://www.organdonasjon.no

2 kommentarer
    1. Så fint det bildet av treet var, mannen din setter nok veldig pris på at du skrev initialene deres på treet deres, det er jeg sikker på 🤗.

      Håper det å skrive ned tankene dine hjelper i å takle sorgen på en måte og husk at man ikke kan sette en dato på når man er ferdig å savne noen.

      Klem til deg 💜💜

      1. Hei Belen, Tusen takk for fine ord. Hver dag er en prøvelse så jeg tar en dag av gangen. Så fine ord som du skriver hjelper med å bære meg gjennom dagene. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg