VMH & Covid-19

Hey

Som noen av dere helt sikkert har fått med dere ble det for en måneds tid siden skrevet en artikkel om meg og hjertetransplantasjonen min. Og litt om livet med hjertefeil. Om du ikke har lest den, så ligger den fortsatt ute på nettet. Linken er

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/hjerte/hjertetransplantasjon-katie-42-er-hjerteoperert-12-ganger-6916048

I den sammenheng hadde jeg noe kontakt med kardiolog Ola Gjesdal på GUCH poliklinikken på Rikshospitalet. Med tanke på faktasjekk etc. Og i en av disse samtalene med han fortalte han meg om et forskningsprosjekt han og ei annen på Rikshospitalet holdt på med. Han ønsket at jeg skulle lese litt om det og fylle ut skjemaet. Og hvis jeg syns det var greit, dele det på bloggen min.

Dette forskningsprosjektet omhandler reksjonene vi voksne med medfødt hjertefeil har i forhold til Covid-19. Bak den nettbaserte studien står sykepleier og førsteamanuensis Tine Grimholt, og da som nevnt overlege ved GUCH-enheten på Rikshospitalet, Ola Gjesdal.

Jeg fylte ut skjemaet, ettersom jeg syntes dette var et interessant prosjekt og viktig. Covid-19, eller Korona, har jo blitt en såpass stor del av hverdagen til de fleste av oss alle og jeg kan i hvert fall ikke legge skjul på at jeg til tider har kjent på både bekymring, redsel, noe dødsangst og sinne rundt det. Selve undersøkelsen tok ikke lang tid og den er viktig. Så har du medfødt hjertefeil,  så sjekk ut liken

https://nettskjema.no/a/149510#/page/1

En link til skjema og litt mere informasjon ligger på nettsiden til VMH

https://vmh.no/covid-19-og-reaksjoner-blant-voksne-med-medfodt-hjertefeil/

Ta de få minuttene og les litt mer om du vil og svar på de få spørmålene. Det er anonymt så det er ingen andre vet hva du svarer.

Her er Ola Gjesdal på besøk hos meg på intensiv avdelingen på Rikshospitalet etter transplantasjonen.

Vi snakkes da folkens

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg